TESTY LETNÝCH PNEUMATÍK


TEST LETNÝCH PNEUMATÍK 2017 V ROZMERE 195/65 R15,  ADAC

#Názov pneumatikySuchoMokroHlučnosťSpotrebaOpotrebenieCelkom
1.Pirelli P1 Cinturato Verde2,12,02,92,31,52,1
2.GoodYear Efficientgrip Performance1,62,13,51,92,52,2
2.Bridgestone Turanza T0011,72,13,41,92,52,2
2.Continental PremiumContact 51,81,93,12,42,5


ADAC

Letné pneumatiky

185/60 R15 H (2013)

225/45 R17 W/Y (2013)

Už celých 40 rokov ADAC testuje pneumatiky. Tento rok, v Európe najväčší automobilový klub urobil test pre 19 modelov letných pneumatík v rozmere 185/60 R 15.

Mnoho v súčasnosti testovaných pneumatík sa zlepšilo v porovnaní s výsledkami z minulého roka, hlavne ich vlastnosti na mokrom povrchu, niekedy aj veľmi výrazne.

Deväť modelov pneumatík obdržalo výsledok "dobrý". Z tejto skupiny je na tu Michelin Energy Saver + pre jeho vysoký kilometrový výkon. Ak Vám ide hlavne o bezpečnosť pri brzdení na mokrom povrchu, odporúčame Continental PremiumContact 5, prípadne veľmi podobné modeli Dunlop Sport BluResponse a Goodyear Efficient Grip. Dunlop je tiež vynikajúci v brzdení na suchom povrchu.

Ďalšie dobré pneumatiky sú nové modely Vredestein Sportrac 5, Bridgestone Turanza 001 a Nokian Line. Prednosťou je ich kvalita a celková vyváženosť.

S drobnými nedostatkami na mokrých cestách dopadli Pirelli Cinturato P1, rozsudok ako "uspokojivé". Tiež Hankook K425 Kinergy Eco a Firestone Firehawk TZ300 mali nedostatky v kritériách pre mokrý povrch a dosiahli "uspokojivé" hodnotenie. Pri Barum Brillantis 2 sú nedostatky v suchých podmienkach, ktoré bránia postupu do kategórie "dobrý."

Verdikt "dostatočné" - Nexen N Blue HD predovšetkým z dôvodu vlastností opotrebenia. Rovnako hodnotené GT Radial Champiro 228 vďačí za svoj výkon v prvej rade mokrému povrchu.

Ako "nevyhovujúce" sa ukázali Kléber Dynaxer HP 3, Verso Marangoni, Rotalla F108 a Sailun SH402 Atrezzo.


165/70 R14 T (2012)

205/55 R16 V (2012)

215/65 R16 H (2012)

175/65 R14 82T (2011)

195/65 R15 91V (2011)

V roku 2011 prešli ADAC testom letné pneumatiky s rozmerom 195/65 R15. Výsledky v teste sú smerodajné aj pre podobné rozmery – 185/65 R15 a 205/65 R15. Rýchlostný index testovaných pneumatík je T – do 190 km/h.

Pneumatiky boli testované v rôznych podmienkach, pričom výsledky majú rôznu váhu v rôznych disciplínach. Sucho (20 %), mokro (40 %), hluk (10 %), vplyv na spotrebu (10 %) a opotrebovanie (20 %). Jednotlivé kategórie sa delia na viacero skúšok a namerané hodnoty sú ohodnotené známkou v rozmedzí 1 až 6. Celkové hodnotenie je váženým aritmetickým priemerom týchto známok.

V celkovom porovnaní vychádza ako najlepšia pneumatika Vredestein Sportrac 3V. Nižšiu spotrebu, tichšiu jazdu a lepšie vlastnosti na suchu, ale ponúknu druhý Bridgestone Ecopia EP 150 a tretí Nokian V. Štvrtý Maloya Lugano zase vyniká malým opotrebovaním, aj keď Michelin Energy Saver (ktorý je hodnotením v strede celkového poradia) je v tomto ohľade ešte lepší. Odstupy na špičke sú tesné, najvyššie hodnotenie pripadlo Continental ContiPremium Contract 2, Dunlop SP Sport Fastresponse a Semperit Speed-Life. Celkovo teda siedmim pneumatikám.

ADAC odrádza od kúpy pneumatík Chengshan CSR66, ktoré úplne zlyhali na mokrom povrchu. Veľmi sa nedarilo ani Sava Intensa HP a Point S Summerstar 2.

Staršie testy:

185/60 R14 82H (03/2009)

185/65 R15 88H (03/2010)

205/55 R16 91W (03/2009)

225/45 R17 91W/Y (03/2010)

Zdroj: adac.de

AutoBild

Test letných pneumatík 185/60 R15 (2010)

Poznáme to už z chladničiek a pračiek - ekologické symboly takzvaných tried efektívnosti. Od roku 2012 to bude povinné aj pre pneumatiky. A nie sú to žiadne gumo-paragrafy, ktoré by si vymysleli páni z Európskeho parlamentu v Bruseli.

Výrobcovia majú podporovať moderné pneumatiky s ľahkým chodom a s presne definovanými požiadavkami na dezén, ktorý prispieva k šetreniu paliva. Navyše majú vydávať čo najnižší hluk pri odvaľovaní. Prospeje to určite životnému prostrediu (preto eko-pečať), ale nie automaticky bezpečnosti jazdy. „Práve preto presadili pneumatikári dodatočnú klasifikáciu pre ručenie na mokrom povrchu“, vysvetľuje Dr. Andreas Topp, vývojár pneumatík v Continentale. V praxi si totiž odporujú dve základné zadania – nízky valivý odpor a hluk z odvaľovania voči dobrej priľnavosti na mokrej ceste. Aké je ťažké dodržať to, ukazuje náš test pneumatík 185/60 R15 pre malé autá.

Ani jeden zo 14 kandidátov nesplnil na výbornú všetky skúšobné kritéria podľa nových EU-symbolov. Najlepší z meraní na mokrej trati Dunlop a Continental dosiahli v časti „valivý odpor“ a „spotreba“ len slabé hodnotenie F. A naopak, špecialisti na úsporu paliva Goodyear a Michelin sa na mokrých povrchoch veľmi rýchlo šmýkali. Klasický problém pri výrobe pneumatík – mokro verzus valivý odpor veru pečiatkovanie nezmení. Náš test pomenoval výrobcov, ktorí robia najlepšie gumy pre autá triedy VW Polo. Bez eko-pečate, ale s garanciou bezpečnosti.

VERDIKT

Pneumatika budúcnosti by mala byť tichá ako šepot a vysoko úsporná. Lenže tieto vlastnosti by nemala mať na úkor bezpečnosti. Pneumatiky musí hlavne držať. Vždy. Za mokra, na suchu, v zákrute, pri brzdení. Preto sme dali najvyššie hodnotenie Dunlopu, Continentalu a Kumho. Tieto tri pneumatiky nie sú ani najúspornejšie, ani najtichšie – ale ponúkajú uspokojivo vysokú bezpečnostnú rezervu. Odporučiteľný je aj Hankook a Pirelli. Goodyear a Michelin sú síce úsporné, ale chýba im priľnavosť na mokrej trati. Lepšie dopadol Nokian H, ktorý má nízky valivý odpor, ale je uspokojivý pri brzdení.

Zdroj: autobild.sk